Thursday, July 2, 2009

Klinik UPSR anjuran Berita Harian di Sabah

Pada 27 dan 28 Jun hari tu, kami hantar Miza ke Klinik UPSR Fasa 2 yang diadakan di UMS. Excited bercampur nervous ja aku rasa ..macam aku ja yang pegi kan.. Tengok Miza macam rileks ja... (Fasa 1 hari tu dia tak dapat pegi) ...Bukan apa, inilah pertama kali Miza gi ke suatu tempat yang beliau belum pernah pergi, environment baru dan jumpa kawan yang belum dikenali. Sebelum ini memang tak pernah kecuali pergi ke sekolah dan ke rumah jiran2 terdekat ja. Al maklum, anak2 aku ni agak pendiam dan pemalu sikit.


Tengok Dewan Kuliahnya, waduh teringat masa dulu2. Kalau bilik kuliah macam ni, bah senang untuk kita mengangguk2 tanda setuju apa lecturer cakap kat depan ...faham2 lah yea ... Tulisan masa tupun, daripada terang pada mulanya lama kelamaan akan ke laut .. Lepas kelas, bila tengok balik, entah apa2 ja yang ditulis... Ini terutama kelas sebelah petanglah . Al maklum, dahlah perut masih penuh dan panas2 lagi bah jalan dari asrama ke dewan kuliah tu, naik bukit turun bukit...baru sampai .. apa tidaknya kan ... Tu lah pasal tak dapat 3 pointer tu ...ha..ha..


Inilah gambar terbaru Miza dengan penampilan dan imej terbaru ...Dah nak masuk alam remajalah anak ku ni ... Alhamdulillah selama 2 hari tu, nampaknya dia OK ja tanpa kami di sisi ..Insya Allah, dengan ilmu dan tunjukajar para perunding masa tu akan digunakannya untuk menjawab kertas2 UPSR dengan tenang yang hanya tinggal 2 bulan lah lagi .. Kita sebagai ibubapa hanya dapat membimbing, mendidik, menyediakan keperluan, memberi peluang dan mendoakan kejayaan mereka kelak. Yang selebihnya, bergantung juga dengan usaha, ikthiar dan keupayaan mereka juga kan ...

2 comments:

Zaidah Zul said...

Sal.. yg satu lagi tu tak dpt pegi ke...kalau tak sempat pegi .. get the book pun ok

salsbh said...

Dapat ..Ada pegi ari tu ..Nanti Sal coretkan di sini k , belum ada kesempatan lagi ...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...