Monday, July 6, 2009

Pentas Pilih Kasih di TV2

Malam minggu yang lalu, first time aku tertengok rancangan ini. Sebenarnya dah lama aku tahu tetapi keadaan tidak mengizinkan aku duduk depan TV dan kekadang tu terlupa pula. Sebelum ini, kawan aku dan bapa aku cakap OK rancangan ini ... Dia cakap para peserta melakonkan cerita2 dari filem Allahyarham P. Ramlee. Bah apa lagi, bapa aku tak tinggallah setiap minggu ...

Rupanya dah sampai episod ke lima dimana pesertanya hanya tinggal 16 orang dimana sudah ada 3 peserta tersingkir.. dan aku tertengok pun lebih kurang jam 9 lebih. Yang sempat aku tengok adalah monolog Tan Tin Tun. Mungkin disepanjang rancangan ini mereka kena bagi beberapa kumpulan untuk melakonkan beberapa monolog di atas pentas.. Disamping tu, ada satu cereka pendek yang mereka lakonkan di lokasi .. Cereka ini bertajuk Pemburuan (kalau tidak silap) dan setiap minggu bersambung2.. Agak ku lah ...Dalam cereka tersebut mereka semua ada, macam suspen ja ceritanya.. Dari segi dailog, mereka bercakap clear dan tak teragak2 ..diurang ni pun baru lagi..tapi tak nampak teragak2. Tetapi aku rasanya yang kurangnya adalah eksperasi muka mereka ...adalah beberapa peserta.. nampaknya macam kekok sedikit ..mungkin ini boleh diperbaiki dari minggu ke minggu ...yang perempuannya, ada juga sampai mengeluar air mata ..rasanya macam real lah ...ikut kondisi mereka masa tu konon....

Dan yang last part tu, kesemua mereka melakonkan cerita "Batu belah batu bertangkup" arahan Erma Fatimah ... hah, part yang ini aku tertarik ...hampir kesemua peserta berjaya membawa watak masing2 terutama watak Damak, Pekan dan ibu mereka tu ..best lah ...

So, lepas ni aku kena ikuti rancangan ini dan akan mencari data2 yang berkaitan seperti senarai peserta, episod2 yang lepas dan yang lain2 tu ... Kalau tidak silap ada di internet ..Senang2 akan ku cari ..

Selamat menonton ....

2 comments:

mvylevin said...

memang tak puas hatilah sebab abang ahdan tersingkir pada minggu ke 9 dan kalau boleh saya tidak mahu sesiapa pun terkeluar pada minggu tu tapi apa boleh buat nasib tidak menyebelahi abang ahdan dan aban janganlah sedih sebab nNTI SUATU HARI abang akan jadi pelakon juga ok.dari peminat abang dari sabah.royston pelajar kolej eastern kota kinabalu.bye......

mvylevin said...

saya berharap pada minggu ke 10 ini korang buat yang terbaik ok termasuk nabilah,bang khafie.kak fiona dan yang lain2.all the best.dari peminat sabah.royston

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...