Friday, October 16, 2009

Musim buah tempatan ...

Hujung minggu aku dan suami pergi ke tamu Tuaran..Wah seronoknya tengok orang banyak jual buah2 tempatan.. Musim buah lah katakan. Sambil jalan2, ternampak pula ikan belut dijual, kepala masih gerak2 lagi tu walaupun dah potong dekat kepala.. Orang cakap sedap masak lemak..Tapi aku tak pernah makan.. Nampak macam ular ja ...


Singgah sebentar di restoran untuk makan roti nan kegemaran suamiku...


Nilah gambar2 buah yang dijual yang sempat aku ambil masa tu ...

Rambuatan, durian dan langsat ...

Ini buah bambangan, kalau orang Sabah, biasanya buah ni dibuat jeruk .. Kalau makan ditambah dengan cili padi , wah sedap rasanya ..


Ini pula buah tarap, harga ikut saiz.. 50 sen sebiji pun ada ...

Aku paling suka buah cempedak, kalau dibuat kuih pun boleh ....

1 comment:

CikSembang said...

sal.. saya rasa pernah gi pasar ni..
jom baca tips seri muka kat http://ciksembang.blogspot.com

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...