Saturday, November 14, 2009

Sekolah lamaku....

Agaknya dah lebih 27 tahun aku tidak menjejakkan kakiku ke salah satu sekolah lamaku iaitu masa aku tingkatan 1 hingga 3 Kelas Melur. Banyak juga kenangan ku di situ. Antara ramai kawan2 sekelasku, hanya seorang sahaja yang aku masih berhubung hingga sekarang, itupun jarang juga berjumpa ...Yang penting tidak "lost contact"..dah lah kan... Yang lain entah apa khabar masing2. Ni antara 2 gambar kenangan yang masih ku simpan baik..Siapa yang kenal aku, boleh agak kan yang mana aku dalam gambar tu .....



Dan pada hujung bulan lepas, tiba pula giliran ku untuk mendaftarkan Miza ke sekolah tersebut masuk ke tingkatan 1 tahun depan...Dari segi struktur bangunan dan dekorasi sudah terlalu banyak perubahannya.. Bilangan bangunanpun dah bertambah demi untuk menampung ramainya murid ...





Ada beberapa mini taman lagi, gambar di bawah adalah antaranya ...Cantik kan...



Dewannya pun dah ada "aircon"..dan banyak pula pingat pihak sekolah ni dapat ..



Anak saudaraku cakap, sekolah ini adalah salah satu sekolah cemerlang di Sabah dari segi pencapaiannya ....entahlah betul kah tidak fakta nya ni ..Tak pe lah yang penting, diharap Miza dapat menimba ilmu sebanyak mungkin di sekolah ini bermula tahun hadapan..Insya Allah ..Tapi kalau dia dapat keputusan cemerlang dalam UPSR, itu lain cerita lah kan ..Mungkin dia masuk sekolah lain....

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...