Friday, November 6, 2009

Team Building ...

Sebenarnya ada beberapa artikel aku nak masukkan dalam blog ni tetapi disebabkan akhir2 ini aku agak sibuk juga dengan urusan keluarga dan kerja maka tertangguhlah sedikit. Bagi kawan2 yang tidak dapat tengok facebook, aku nak share tentang aktiviti2 dan program2 yang aku ikut sejak kebelakangan ini.
Pada 23hb Oktober yang lalu unitku telah mengadakan Team Building, lokasinya di Hotel Hyatt Kota Kinabalu. Rasanya inilah Team Building yang pernah aku ikuti yang aku rasa sungguh santai sekali dan tak perlu memerahkan otak berabis. Seronok rasanya bila sesekali diberi peluang macam ini oleh pihak pengurusan. Boleh mengurangkan stress juga la....



Kami telah di bahagi kepada 3 kumpulan termasuk bos2 dari KL. Di bawah adalah antara gambar2 semasa kami buat aktiviti atau perlawanan antara kumpulan masa itu. Kalau tidak silap ada 9 games yang perlu kami buat dan dipertandingkan. Ia cuma permainan tetapi disebalik setiap permainan itu ada tujuannya seperti menggalakkan kita kerja berkumpulan, kepekaan terhadap sesuatu tugasan, cara konsentrasi kiranya ada gangguan dari sekeliling dan macam2 lagi lah.




Pada malamnya kita orang dikehendaki membuat persembahan kumpulan masing2. Persembahan yang juga suka2 dan tidak perlu serius sangat.




Dan kami juga telah buat surprise game untuk bos2 kami dari KL iaitu lumba makan langsat. Pada awalnya nak suruh diurang makan buah tarap, tetapi memandangkan buahnya kami tak sempat beli, jadi makan buah langsat ja lah. Sebenarnya, game ni diurang tak tahu pun. Minta maaf ya bos. Sekadar suka2 ja...


Dan ini acara penyampaian hadiah kepada pemenang2 ... "The most popular man/women..."




Yea..kumpulan kami juara ...Mamarazzi Yakin Boleh ....






Seronoknya kak Nor bawa bos2 menari ...tak pe sekali sekala kan......

Lagi gambar kita orang sila layari .. http://picasaweb.google.com/Yannik9396/SabahTeamBuilding

1 comment:

CikSembang said...

ni kena rajin menulis lagi ni.. sikit sgt post..hehe

best dapt gi TB.. sepanjang saya keje tak penah gi TB..terukkan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...